ثورة قلم اتظلم

ثورة قلم اتظلم داسوا عليه وقالوا خلاص انكسر بس عمره ماكان ينكسر لانه فى الاخر هينتصر














اخرجى ايتها الكلمات من صدرى


اخرجى بلا رجعة وابتعدى


اخرجى فقد سئمت الحديث معك


فما انت الا هواجس لا ترقى للفعل


الى متى تظلين حبيسة صدرى


اخرجى واصرخى واعترضى


وقومى وبادرى بالفعل


الى متى يخيل لكى انك انتصرتى


لن تنتصرى يوما لازلت فيه فى الكهف ترتعدى


اخرجى ايتها الكلمات وابتعدى


اخرجى بالله عليكى ولا ترتدى


اخرجى وارتمى على صفحه بيضاء وانتفضى


ثورى ثورتى ... ثورى ثورة قلمى


اخرجى ايتها الكلمات من صدرى

22 قول اللى فى نفسك بادب:

ربنا يسهلك وتخرج الكلمات
فى احيان كثيرة بعانى من اللى انت كاتبه
ببقى عايزة اتكلم والكلام مش عايز يخرج

كان لازم اخرجها من جوايا ..مكنش ينفع احبسها
ابدعت يا أوس أوس

الله عليك تسلم ايدك وقلمك الجميل يا اس اس والله كلامك هزنى واطرب ودانى ومسنى مس قلبى ونطق لسانى اللى كان ساكت جوانى وبرانى فوقانى تحتانى ما تطلعش منى ولا كلمه بس بعديها خرجت كلمات ثار لها القلم اللى كتير اتظلم

ما نوعها تلك الكلمات التي تطبق علي انفاسك

فعلاً لحظة خروج
الكلمات الى العلن
هى بداية التغـــير

انا جيت اسلم عليك

ويرب تكون بخير

وحشني مكاني هنا

احترامي ومودتي

سبهلله
عندك حق هو ده اللى بيحصل معايا عشان كده عملت البوست ده
دمتى رائعه ومنوره مدونتى

ويل
ايوه يعم لازم ولازم لو مخرجتش جبلها ملين من الصيدليه المهم تخرج
وربنا يسهلنا جميعا خروجها

sasa
اشكرك يا درش
انت دايما بتنورنى بتشريفك مدونتى
كلامك كتيير عليه
تحياتى درش

صعيدى على حق
والله كل الكلام ليس كلام بعينه
ربنا يسهلها الخروج
تحياتى يا ولد العم

صعبان على خالنا
عندك خق انى مجرد خروج الكلمه ده فى حد ذاته شء ايجابى
دمتى رائعه

الصراخه انا فرحان برجوعك والف خمدلله على السلامه وبجد المدونه منوره بيكى
اتمنى ان القمر وجارته يشرفونى فى مدونتى على طول ومكانهم محجوز الصف الاول

أسامة ...
الله بجد ما شاء الله أبدعت

تسلم ايدك وأفكارك

ساعات بجد بتمنى انى كنت ابقى شاعره علشان اقدر اخرج اللى جوايا ساعات انك بتقدر تحرج الكلام احسن ماهو هم فوق صدرك بيمنعك حنى عن التنفس وحقك الطبيعى فى الحياه

فما انت الا هواجس لا ترقى للفعل
يا اسامه لان الكلمات عرفت انها هواجس لا ترقى للفعل فظلت حبيسه الصدر ولن تخرج لكى تبقى مجرد كلمات
تقيل تحياتى

السلام عليكم
كل سنة وانت طيب
جميل جدا
ما شاء الله
ولازم نخرج الكلمات وتتحول لفعل
والا ملهاش فايدة
تحياتي

ميمي
اشكرك على كلامك الجميل فى حقى
دمتى منوره مدونتى

جيجي
اشكرك على تشريفك مدونتى
بس يجد انا زعلان منك عشان ما فريتش البوست اللى فات
يجد فاتك يوست جميل
على العموم انا سعيد بتشريفك نورك غطى على نور الكهربه
دمتى رائعه ومتالقه

عطش الصبار
استاذتنا
اشكرك على تشريفك مدونتى
انا مش معاكى بجد لو خرجت الكلمات ممكن تغير ولو شئ بسيط ومتباقش مجرد هواجس
دمتى رائعه

سماسم سما
اشكرك على كلامك
وبجد انا سعيد انى اتعرفت على مدون جديد
وسعادة زادة لما فهمت المعنى اللى انا عايزه
اتمنى التواصل

مش أى حد عنده القدره إنه يخرجها
تخيل مع أنها كلمه ولكن خروجها أصعب من بساطتها
كنت أتمنى إنى أكون من الى بيقدروا يعبروا بالكلمه عن الى بيحسوا بيه
بس هبات بقى يهبها المولى لمن يشاء

سمسمه
ايو عندك حق
رغم بساطتها الا انها تخرج بكل صعوبه
اشكرك على مرورك الرائع
دمتى مرايه صافيه من غير خرابيش