ثورة قلم اتظلم

ثورة قلم اتظلم داسوا عليه وقالوا خلاص انكسر بس عمره ماكان ينكسر لانه فى الاخر هينتصر










بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس


والدور جاى علينا اكيد بالرخيص


بعنها واحنا ساكتين مش قادرين ننطق بميم


تقول مين دول اللى جاين ياخدوا منا فلسطين


فلسطين دى مش ارض فلسطين دى مش عرض


فلسطين دى دين لازم نحارب عليها يا مسلمين


بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس


والدور جاى علينا اكيد بالرخيص


بعنها واحنا مغمضين مش حاسين ولا دريانيين


باللى بيحصل فى فلسطين


وده يفكرنا باللى حصل قبل حطين


لما جم الصلبيين ياخدوا بلادنا باسم الدين


وبعدها بسنيين جم التتار الملاعين


ياخدوا نصيبهم من تركة المسلمين


بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس


والدور جاى علينا اكيد بالرخيص


بعنها واحنا راضين ومش قادرين نقول لا وساكتين


لحد ما خدونا واحد وراء التانى ودبحونا زى البيهم


وشلو اردتنا وحركتنا بسلامهم اللئيم


وكل ده علشان بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس


والدور جاى علينا اكيد بالرخيص


بعنها واحنا خاينين..... للامانه والدين


لحد ما جه الدور على غيرها واحنا مسلمين


بدوها بالجولان وسينا وفلسطين


وكوسوفا والشيشان وكشمير


وبعدها افغانستان والعراق العظيم


لحد امتى تقولوا سلام يا مجانيين


اوه......... انا اسف فى التعبير


بس ده علشان بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس


والدور جاى علينا اكيد بالرخيص


بعنها وشبابنا متخدرين بالبانجو والهيروين


بعنها وبناتنا مش متحجبين وللغرب مقلدين


بعنها واحنا متفرقين وللغرب شحاتيين


بعنها واحنا واكلين شاربيين نايمين واخوتنا مش لاقين


بعنها واحنا فلوسنا فى سويسرا بتتعد بالملايين


واخوتنا فى الصومال من المجاعه ميتين


بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس


والدور جاى علينا اكيد بالرخيص


بعنها واحنا ناسين ومش مفتكرين


ان الحرب ديه حرب على الدين


مش حرب اراضى وتحصين


بعنها بالرخيص

32 قول اللى فى نفسك بادب:

غير معرف يقول...

http://marwa-elsherbiny.blogspot.com/

جميلة يااسامة بس لو كنت اتكلمت عن فلسطين بس كنت زعلت منك
انا خايفة مش هيلاقوا حاجة تانى يبيعوها نزار قبانى كان قال على النكسة
لم يدخل اليهود من حدودنا وانما تسربوا كالنمل من عيوبنا


لا وتلاقى البجاحة اللى طالعين يقولوا احنا مالنا مصر اولا
على رأى نوارة نجم كله الا الغباء

انت ممكن تمسح البوست التانى بس المشكلة انى مش حافظة الخطوات بتيجى معايا كده بس جرب

القصيدة رائعة وربناينصر المسلمين
ويزل اليهود
شكرا على البوست والقصيدة الجميلة

جئت هنا

انحنيت احتراما لك

قلمك جرئ جدا


يجبرك على احترام كل مادون هنا


قالها هتلر

كان باستطاعتي قتل كل اليهود ولكنني تركت بعضا منهم لتعرفو لماذا كنت اقتلهم


الله يجزيك كل الخير

استمر

بعنها وشبابنا متخدرين بالبانجو والهيروين


بعنها وبناتنا مش متحجبين وللغرب مقلدين


بعنها واحنا متفرقين وللغرب شحاتيين


بعنها واحنا واكلين شاربيين نايمين واخوتنا مش لاقين


بعنها واحنا فلوسنا فى سويسرا بتتعد بالملايين


واخوتنا فى الصومال من المجاعه ميتين



الكلام بجد ولا اروع استاذ اسامه
والوزن فيه جذب لمعن الكلام جميل قوى قوى
انا بجد بحترم قلم حضرتك جدا
اسلوبك روعه

الحرب ديه حرب على الدين


مش حرب اراضى وتحصي
انت لخصت القضيه فى اخر سطرين
هى فعلا حرب على الدين لازم يضعفوا ايمانا بكل شىء بالوطن بالقيم بالدين
تقبل تحياتى

عطش الصبار

السلام عليكم

أولا اعتذر عن عدم زيارة مدونتكم بس والله مشاغل

--------------

احنا ينطبق علينا المثل القائل

" قتلت يوم أن قتل الثور الابيض "

حسام بجد قلمك قلم حر مدافعا عن الاسلام
اشكرك على بوستك الرائع ارجوك استمر على هذا المنوال
مدونتك من اعز المدونات الى قلبى
انا مش عارف اتوصل معاك ياريت ترسلى دعوه
osama442002@yahoo.com

حسام بجد قلمك قلم حر مدافعا عن الاسلام
اشكرك على بوستك الرائع ارجوك استمر على هذا المنوال
مدونتك من اعز المدونات الى قلبى
انا مش عارف اتوصل معاك ياريت ترسلى دعوه
osama442002@yahoo.com

ربنا يرجعها لينا
وينصرنا
ويحرك فينا الشئ الطيب اللي جوانا
يارب

شكرا جدا على زياراتك الدائمه
ومعليشي بس هي مشكله زنقه امتحانات
شكرا

منــــــــار

سلام عليكم
انا اسف على التاخير

موسوعة التاريخ القديم والمعاصر
استاذتنا

تحيه وصقفه كبيره لاستاذتنا لحصوله على التعليق الاول لثلاث مرات متتاليه
اشكرك على تعلقك اللذيذ وبجد انا ببقى مستنى تعليقك بفارغ الصبر
دمتى متالقه

الى وصيف التعلقات ايها النسر
بجد تعلقك من التعليقات المهمه بالنسبه لى
وده من بعض ما عندكم
دمت نسرا حرا

الى جارة القمر
اشكرك على دعمك ليه
بس بجد كلامك كبير اوى عليه وانا لا استحقه
وبجد انتى نورك بالنسبه لمدونات زى نور القمر وهو مكتمل بتبقى الدنيا كلها منوره
دمتى مشرقه

ابو الروقان
بجد كلامك كتير اوى عليه وشهاده وبالذات لما يكون خارج من واحد زيك
فى حالة روقان ومع كوبية شاى لذيذه
دمت بخير و رايق

الى عطش الصبار
بجد المدونه نورت بيكى
واحمد ربنا ان الرساله وصلت ان الحرب على الدين مش اى حاجه تانيه
وبجد انا سعيد انك فهمتى قصدى
دمتى رائعه ومتالقه

مصعب
انا اولا سعيد بمدونتك
مصعب متعتذرش
انت فهمت المعنى كويس
بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس والدور علينا اكيد بالرخيص
دمت انت ومدونتك فى تالق

مصعب
انا اولا سعيد بمدونتك
مصعب متعتذرش
انت فهمت المعنى كويس
بعنها بالرخيص وسبنها للخسيس والدور علينا اكيد بالرخيص
دمت انت ومدونتك فى تالق

منار
اشكرك
بجد المدونه من شدته نورها مش قادر اشوف كلامك الرائع هههههههههه
دمتى متالقه مع هذا الشباك المفتوح لحب الناس

لقد أعزنا الله بالاسلام فإن ابتغينا العزة بغيره أزلنا الله
كلامك فكرنى بالمقولة دى اللى بتلخص حال المسلمين دلوقتى

كلمات جميلة يا أسامة واحساسها جميل

وإن شاء الله مع الاهتمام بالوزن أكتر تبقى شاعر كبير

سبهلله
اشكرك على كلامك الرائع ليا وده من بعض ما عندكم وبصراحه مدونتك عجابنى هى واسلامياتك
دمتى رائعه ذات صوت اسلامى عذب

حس
كلمات اشكرك عليها بس بجد كلامك شهاده كبيره لازم افتخر بيها واحطها فى صلاتنا زى شهادة البكالوريوس
ههههههههههه
دمت متالق مع مدونتك الجميله

انا البوست بييجي عندي متكرر

دخلت هنا كذا مرة مش عارفة جهازي خرف

وحشنا جديدك

مودتي

انا البوست بييجي عندي متكرر

دخلت هنا كذا مرة مش عارفة جهازي خرف

وحشنا جديدك

مودتي

ايه ده معقول انا ماعلقتش على البوست ده
بس انا حقيقى قراته من اول ماكتبته وحقيقى كالعاده هايل
واهم منه روح الحماسه اللى بحسها وانت بتكتب كانه فعلا قلم ثائر
ربنا يعزك يارب

السلام عليكم
هو ويل فين ؟
مختفى بقاله كتير
بلغه يااسامه انه لو مارجعش حالا
هبعت له انذار بالغياب على البيت

الى جارة القمر
اشكرك على كلامك الرائع ده فى حقى
وان شاء الله الجديد يعجبك
دمتة منوره زى القمر

جيجى
ما تكليشى بعقلى حلاوه
بجد ان زعلان منك انتى والاستاذ ويل علشان المفروض انتو بالذات تبقوا من اوائل المعلقين
بس على العموم اسامحك المره دى عشان كلامك الجميل فى حقى وبجد انا مستحقوش
دمتى رائعه ومتالقه فى مدونتك الجميله

استاذتنا
وعليكم السلام
والله سالت عليه
وللاسف اضطرت اتصل بي على الموبويل ابو الدقيقه بخمسين قرش وقعدت ارغى معا يجى 3 دقايق يعنى جنيه ونص
على العموم النت فاصل بتاعه وقولته ان الناس بتسال عليك
ان شاء الله اعاود الاتصال فيما بعد لانقطاع فيشة التليفون وللاسف اضطر اتصل على الموبويل وامرى لله
دمتى رائعه بتحافظى على صلة الرحم هههههههههه

يا أمة يا اللي ملكك
خلاص ماعادش ليكي
وعدوك لجل ضعفك
لكلابه بيشتهيكي

بأستنظرك
رغم كرهي لمنظرك
بأستنظرك
وبأدعي ربي
ينصرك

اللهم وحد كلمة المسلمين وأجمع صفوفهم تحت راية لا إله إلا الله محمد رسول

شكرا لموضوعك أخي الكريم